Teksty aktów prawnych prezentowane na stronach internetowych Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej nie stanowią źródła prawa.
Zgodnie z Konstytucją RP oraz ustawą z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. 62, poz. 718 z późn.zm.) Jedyne źródło prawa na terenie RP stanowią akty normatywne ogłaszane w dziennikach urzędowych.
Dz.U.06.84.584
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 5 maja 2006 r.
w sprawie nadania statutu
Krajowej Radzie Transplantacyjnej
Na podstawie art. 41 ust. 8 ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. Nr 169, poz. 1411) zarządza się, co następuje:
§. 1.
Krajowej Radzie Transplantacyjnej nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 20 stycznia 1997 r. w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie Transplantacyjnej (Dz. Urz. MZ i OS Nr 2, poz. 3).
§ 3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER ZDROWIA
--------------------------------------------------------------------------------
1)Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 220, poz. 1901).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 5 maja
2006 r.
S T A T U T
KRAJOWEJ RADY TRANSPLANTACYJNEJ
§ 1.
1. | W skład Krajowej Rady Transplantacyjnej zwaną dalej „Radą” wchodzą powołani
przez ministra właściwego do spraw zdrowia, jako członkowie:
|
||||||
2. | Pracami Rady kieruje przewodniczący Rady. | ||||||
3. | W pracach Rady może uczestniczyć minister właściwy do spraw zdrowia lub jego przedstawiciel. | ||||||
4. | Do udziału w posiedzeniach Rady mogą być zapraszani eksperci z różnych dziedzin nauki bez prawa udziału w głosowaniach. |
§ 2.
Rada wybiera spośród swego grona zastępcę przewodniczącego Rady w głosowaniu tajnym większością 2/3 głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
§ 3.
Do zadań przewodniczącego Rady należy:
1) | przygotowywanie projektów planów pracy i posiedzeń Rady; |
2) | ustalanie i przesyłanie członkom Rady terminów posiedzeń Rady i projekty porządków jej obrad; |
3) | powoływanie spośród członków Rady stale lub doraźnie działających zespołów roboczych w celu usprawnienia prac Rady; |
4) | zlecanie przygotowania ekspertyz, ocen i opinii; |
5) | przedstawianie Radzie projektów opinii, wniosków, ocen i sprawozdań; |
6) | przedstawianie opinii, wniosków, oceny i sprawozdań przyjętych przez Radę ministrowi właściwemu do spraw zdrowia; |
7) | przedstawianie stanowiska w przedmiocie medycznych kryteriów wyboru biorców. |
§ 4.
1. Rada obraduje na posiedzeniach odbywających się co najmniej 4 razy w roku kalendarzowym.
2. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady lub na jego wniosek zastępca przewodniczącego Rady.
3. Posiedzenie Rady zwołuje się również na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia.
§ 5.
Wynagrodzenia za przygotowanie ekspertyz, opinii i ocen niezbędnych dla wykonywania zadań Rady ustala się w umowach cywilno-prawnych.
§ 6.
1. Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym oraz zapadają większością głosów w obecności co najmniej 1/2 członków Rady.
2. Przewodniczący Rady może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady zarządzić głosowanie tajne.
§ 7.
1. Z przebiegu posiedzeń Rady sporządza się protokoły, który podpisuje przewodniczący Rady, a w przypadku nieobecności przewodniczącego Rady, zastępca przewodniczącego Rady.
2. Protokoły zawierają:
1) | listę uczestników; |
2) | porządek dzienny; |
3) | treść obrad; |
4) | podjęte ustalenia w formie opinii lub wniosku. |
§ 8.
1. Członkowie Rady za udział w posiedzeniu otrzymują wynagrodzenie w wysokości 270 złotych.
2. Członkowie Rady otrzymują diety i zwrot kosztów przejazdów na zasadach określonych dla pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej z tytułu podróży służbowych odbywanych na obszarze kraju.
§ 9.
1. Do zadań Komisji Etycznej należy w szczególności opiniowanie wniosków o przeprowadzenie:
1) | pobrania i przeszczepiania narządu od żywego dawcy na rzecz osoby nie będącej krewnym w linii prostej, rodzeństwem, osobą przysposobioną lub małżonkiem; |
2) | przeszczepienia komórek, tkanek lub narządów pobranych od zwierząt. |
3. Komisja Etyczna opiniuje przedstawione wnioski i zatwierdza je w głosowaniu jawnym większością głosów.
4. Do członków Komisji Etycznej stosuje się odpowiednio przepisy § 8.
§ 10.
1. Po zakończeniu danego zadania zespół roboczy, o którym mowa w § 3 ust.3 składa sprawozdanie z jego wykonania przewodniczącemu Rady.
2. Do członków zespołów roboczych stosuje się odpowiednio przepisy § 8.
§ 11.
Wydatki związane z działalnością Rady pokrywa się z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw zdrowia.
§ 12.
Obsługę organizacyjną i techniczną Rady zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw zdrowia.